پرده هوا

پرده هوا- دوش هوا- اتاق تمیز- شرکت فرازکاویان

پرده هوا

پرده هوا- دوش هوا- اتاق تمیز- شرکت فرازکاویان

تاریخچه پرده هوا

تاریخچه پرده هوا
در عصر حاضر و با توجه به پیشرفتها ، دستاوردها و در کنار آن رشد روز افزون جمعیت، انرژی و طریقه مصرف آن از مهمترین مسائل جوامع صنعتی است. در اکثر مراکز صنعتی و بازرگانی، استفاده از دربهای ورودی برای رفت و آمد و کارکنان حمل و نقل کالا همواره با مشکلاتی به لحاظ باز و بسته بودن آنها به همراه داشته است. به تدریج چادرهای برزنتی و نوارهای لاستیکی مورد استفاده قرار گرفت که باز هم مشکل رفت و آمد کارکنان و حمل و نقل کالا و تلفات انرژی را به همراه داشت.
 بعد از سال 1960 میلادی با افزایش بهای نفت، موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی مورد توجه کشورهای غربی،بخصوص ایالات متحده آمریکا قرار گرفت و به تدریج طراحی و ساخت دستگاههای پرده هوا(AIR CURTAIN) تکمیل ودر مراکز صنعتی و بازرانی تجاری(فروشگاهی)،دارویی (پزشکی) ، اداری و مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفت.
 از این رو جوامع پیشرفته در تلاشند با بکار گیری فناوری‌های نوین از اتلاف انرژی تا حد ممکن جلوگیری نماید. یکی از راههای رسیدن به این مهم استفاده از دستگاه پرده هواست. پرده هوا دستگاهیست که با نصب آن بر بالای دربهای ورودی محیط های مسکونی،اداری،تجاری،صنعتی و اماکن پر رفت و آمدی که به طور مرتب با محیط بیرون در ارتباط است میتوان بصورت چشمگیری از به هدر رفتن انرژی ممانعت کرد.

بک لینک :
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.