پرده هوا

پرده هوا- دوش هوا- اتاق تمیز- شرکت فرازکاویان

پرده هوا

پرده هوا- دوش هوا- اتاق تمیز- شرکت فرازکاویان

مزیت ها و کاربرد های دستگاه پرده هوا

مزیت ها و کاربرد های دستگاه پرده هوا : دستگاه پرده هوا به چهار دلیل ساخته و طراحی میشود :
 1- حشرات موذی، ممانعت از وارد شدن گرد و غبار و خاک، بوهای ناخوشایند، دود و بخار، گاز و هر آلودگی که در محیطی از مکان درب ها که به صورتی در روند تولید و حفظ شرایطی که باید در آن قرار داشته باشد، مشکل ایجاد می کند. این مطلب مخصوصا در مواردی مانند درب هایی که در طی زمان کاری، درب ها حتما باید باز باشند از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل با نصب پرده هوا این امکان به وجود می آید که اصولا حالت هایی که احتیاج نیست، درب های فیزیکی را برداشته و رفت آمد پرسنل و حمل ونقل کالا به آسانی بیشتر صورت می گیرد.
 2- به وجودآمدن یک پرده نامرئی و ممانعت کردن از ارتباط دو محیط، پرده هوا وظیفه جداکنندگی بین دو محیط سرد و گرم را دارد که یکی از مزیت های ارزشمندی است که در کنترل و حفاظت از تلف شدن انرژی نقش به سزایی دارد. مخصوصا که امروزه مطبوع و خنک نگه داشتن هوای محیط با صرف مبلغ بسیار زیادی انجام می پذیرد و پرده هوا این کار را ممکن می کند که با کارکرد مساعدی از این اتلاف جلوگیری کند.
 3- پرده هوا از وارد شدن بادهای غالب فصلی به داخل محیط با نوجه به باز بودن درب ها جلوگیری می کند که این مزیت مخصوصا در فصل سرد که فشار منفی در دستگاه های تخلیه ساختمان به وجود می آید، این کار را ممکن می سازد تا از ورود بادهای غالب به داخل جلوگیری کند.
 4- انتشار و کنترل گرد و غبار و دود و هرنوع آلودگی که در تمام فضای باز سالن ایجاد می شود قسمت آلوده را به وسیله پرده هوا ایزوله می کنند.

بک لینک :

چرا باید پرده هوا را تمیز نگه دارید؟؟

چرا باید پرده هوا را تمیز نگه دارید ؟؟؟؟؟

بهتر است در محیط هایی که بیش از حد غبار آلود و پر از خاک و یا چرب است، هر دو هفته یکبار دستگاه‌پرده هوا تمیز شود.زیرا آلودگی بر روی چرخهای دمنده دستگاه پرده هوا انباشته میشود باعث نامتوازن شدن آنها شده ، محور موتور را از هم ترازی خارج کرده و باعث سوختن موتور دستگاه پرده هوا میشود.از طرف دیگر با انباشته شدن گرد و غبار بر روی چرخهای دمنده، دستگاه پرده هوا شروع به لرزیدن کرده و ایجاد صدا خواهد کرد.گرد و غبار ایجاد شده باعث انباشته شدن هوا در داخل شده و سبب سوختن موتور پرده هوا میشود.
گفتنی هست که دستگاه های پرده هوا به کمترین حد نگهداری نیاز دارند.نظافت برنامه ریزی شده عملکرد و طول عمر دستگاه پرده هوا را تضمین میکند.بهترین نظافت دستگاه پرده هوا حداقل یک بار در طی مدت زمان سه ماهه است.

بک لینک :

چگونگی کارکرد پرده هوا

چگونگی کارکرد پرده هواهوا به وسیله مکش داخل دستگاه پرده هوا میشود و بعد از واردن شدن به فن سرعتش زیاد میشود. این حرکت سریع السیر سبب میشود که هوا به داخل پلنیوم وارد شود که توزیع هوا در تخلیه نازل را ممکن میسازد. پره هاییکه به شکل یورو فویل در نازل قرار دارند، ایجاد بخار هوا به صورت یک دست با کمترین آشفتگی را مهیا میکنند. خارج کردن هوا از بین نازل، بخار را به سویزمین پرتاب میکند. معمولا80% هوا به داخل پرده هوا و 20% درجه مخالف باز میگردد.

بک لینک :

اصول نصب دستگاه پرده هوا

اصول نصب دستگاه پرده هوا : برای کارکرد بهتر دستگاه پرده هوا، زاویه خارج شدن هوا که از بالا به پایین صورت می گیرد باید به طور صحیح تنظیم شود. نازل پرده هوا باید بتواند مرتب شود تا ما بتوانیم 20 درجه به طرف پایین یا بالا پرده هوا آن را تغییر زاویه بدهیم. همچنین دستگاه پرده هوا را می توانیم به صورت افقی بالای درب ورودی و یا بهصورت عمودی در کنار هر دو سمت ورودی به کار بگذاریم. اگر پرده هوا را در بالای درب به صورت افقی نصب کنیم میزان آسیبی که به آن می رسد به کمترین میزان خود خواهد رسید و همچنین اگر پرده هوا به صورت عمودی به کار گذاشته شود باید همه موارد ایمنی را رعایت کنیم. پرده هوا را در بالای درب به صورت افقی که رو به پایین می باشد و یا به صورت عمودی در کنار درب در یک سمت و یا دو سمت آن نصب کنیم. به صورت افقی که پرده هوا را نصب می کنیم ایمنی آن بیشتر می شود ولی در بعضی از مواقع برای اینکه نتیجه ای که می گیریم مطلوب باشد باید پرده هوا را به طور عمودی در هر دو طرف درب های بزرگ نصب کنبم. در نوعی از پرده هوا که railroad گویندکه به طور معمول 22 پا بلندی دارد. یونیت باید با حجم و صدای بلند به طور افقی بالای درب وصل شود و اگر یونیت حجم بالا و سرعت کم در دو سمت یا یک سمت درب نصب شود. این موضوع مورد توجه واقع شده که باید همه اندازه گیری ها به درستی صورت بگیرد تا در زمان لرزش دستگاه پرده هوا از آسیب هایی که ممکن است به آن وارد شود مخصوصا در مواردی که به صورت عمودی نصب می باشد جلوگیری شود. در بیشتر ساختمان ها که سقف آن ها بلند می باشد، هوا تمایل به جمع شدن لایه گرمتر در بالا، و خنک در پایین می باشد، برای این ساختمان ها توصیه می شود که پرده هوا به صورت سرتاسر بالاس درب به کار گذاشته شود. در این صورت هوای گرم به پایین و پرده هوا کشیده شده، به زمین فرستاده می شود و گرمای اضافی موجود، مورد استفاده واقع می شود. همچنین این هوای گرم به کم کردن باد سرد از هوایی که جریان دارد کمک می کند.

بک لینک :

مراحل تمیز کردن پرده هوا

مرحله های پاک کردن پرده هوا : در شروع کار دکمه خاموش دستگاه پرده هوا را می زنیم تا خاموش شود و سپس از برق دستگاه پرده هوا را می کشیم تا به طور احتمالی دستگاه روشن نشود. بعد از این عمل، برای اینکه این امکان که به بخش های دمنده و بخش های موتور دسترسی داشته باشیم، پنل جلویی دستگاه پرده هوا و همینطور پنل دسترسی پایین دستگاه پرده هوا را در مدل های گرمایی را برای اینکه این امکان که به بخش های دمنده و جزهای موتور دسترسی داشته باشیم، خارج کرده و بعد از خارج کردن بخش های کثیف آن را پاک می نماییم. پیشنهادات : 1- از وصل کردن دستگاه پرده هوا در مکان هایی که ممکن است آب و وارد دستگاه پرده هوا و موتور آن شود جلوگیری کنیم. 2- آلودگی و گرد و غبار بعد از مدت زمانی می تواند سبب اختلالی در بالانس و نابرابر پروانه ها می شود و باعث خارج شدن محور موتور از تراز می شود و سبب ایجاد لرزش و در آخر باعث شکستن پروانه و سوختن موتور پرده هوا می شود. به این منظور باید دستگاه پرده هوا را به صورت دوره ای سرویس کرد. 3- دستگاه های پرده هوایی که به میکروسوئیچ تجهیز شده باشند در زمانی که مکان پر رفت و آمد می باشد بهتر است که دستگاه پرده هوا از وضعیت اتومات خارج شود و به طور دائم کار کند. 4- از تینر، بنزین و یا دیگر مواد شیمایی برای تمیز کردن دستگاه استفاده نکنید.

بک لینک :